سپنج

محتوا پادشاه است؛ گیزمیزی که واگذار شد

مدیر گیزمیز پس از ۱۴ سال فعالیت رسانه ای در اینترنت از این حرفه کناره گیری کرد!

رضا راد که با نام مستعار منصور قیامت، وب سایت، کانال تلگرام و پیج اینستاگرام مشهور گیزمیز را اداره می کرد، در کانال تلگرامی اش خبر از واگذاری این برند داده است.

به گفته رضا راد، فعالیت رسانه ای وی در فضای مجازی و اینترنت از ۱۴ سال پیش شروع شده است.

در کانال شخصی رضا راد، خبر این واگذاری و همچنین دلایل آن را عنوان کرده است.

ما در این پست،‌ نمی خواهیم به ریز به ریز مطالبی که ایشان در مطلب خود به آن ها اشاره کرده اند، بپردازیم. صرفا در مورد دلیل دوم ایشان برای واگذاری این کانال صحبت خواهیم کرد.

آقای رضا راد در توضیح دلیل دوم واگذاری گیزمیز می گوید:

ًً اما دلیل دوم؛ این ۱۴ سال لعنتی!!

فعالیت حرفه ای رسانه ای من در اینترنت به ۱۴ سال پیش برمیگرده. یعنی من یه زمانی تو اینترنت ادمین بودم که شاید خیلی از این ادمین های نوجوانی که الان تو اینستاگرام و تلگرام پیج ها و کانال های پرمخاطب دارن، اون زمان به دنیا هم نیومده بودن! یه همچین ادمین فسیلی هستم من!

حالا چرا میگم این سال های لعنتی؟ مخاطبان قدیمی من میدونن که همیشه با چه دقت و وسواسی -هم روی کلیت کارم هم روی جزئیاتش- سعی میکردم بهترین کیفیت رو برای مخاطبانم ارائه بدم که این کار واقعا انرژی زیادی از من میگرفت. و جالبه بدونید همیشه هم تنهایی و بی وقفه کار میکردم. یعنی شما بگو یک روز تعطیل در ۳۶۵ روز سال؟ حتی همین یک روز رو هم نداشتم. حالا تصور کن ۱۴ سال اینجوری کار کردن چه بلایی سر آدم میاره! تنها چیزی که باعث شد این شرایط سخت رو تحمل کنم فقط عشق به کارم بود. ً

محتوا پادشاه است!

بله، محتوا پادشاه است اما قطعا این پادشاه به کسانی نیاز دارد که برایش کار کنند! محتواکار ها،‌ همان کسانی هستند که برای پادشاه کار می کنند. در پستی از جایگاه به این اشاره کردیم که مدیران شبکه های اجتماعی چگونه زندگی هایی دارند. آن ها ۷ روز هفته، ۲۴ ساعته باید هوشیار باشند. چرا که همه چیز را باید زیر نظر داشته باشند.

حالا که رضا راد، یا همان منصور قیامت گیزمیز، از شغل خودش که ۸۵۸۴۸۰ ساعت پشت سر هم و بدون وقفه درگیر آن بوده، کناره می گیرد،‌ به این فکر کنید که آيا شغل هایی که اتفاقا هر روز رو به فزونی می رود و هر کسب و کاری، چه حقوقی و چه حقیقی برای تهیه محتوای مناسب با کسب و کار خود، به محتواکار ها رجوع می کنند، می توانند توسط شما پر شوند؟

آیا مدیریت یا تهیه محتوا ، امروز شبیه یک مهارت مثل مهارت تصمیم گیری یا مهارت تجزیه و تحلیل است؟