سپنج

منابع انسانی

ما خانم ‌ها اکثرا تجربه کار در محیط های مردانه را داریم و باید با یک سری راهکارها برای کار در این محیط آشنا باشیم تا به مشکل نخوریم. جالب است بدانید که آقایان برعکس خانم ها از سوال پرسیدن خوششان نمی آید. آن ها معمولا با صدای بلند حرف نمی زنند و بی شک انتظارات فرهنگی از خانم ها و آقایان متفاوت است. 

یک سری راهکارها هستند که از همین امروز می توانید به کار بگیرید تا مهارت های ارتباطی تان را در محیط کاری ارتقا بدهید.

منابع انسانی

چهارشنبه صبح زود است و با این که دوست داشتم بیشتر بخوابم، شروع کرده ام به آماده شدن برای بیرون  رفتن از خانه. قبل از طلوع خورشید بیدار شده ام تا برای کار داوطلبی هفته ای خودم که در روزهایی که خجالتی بودم هرگز تصور نمی کردم انجام بدهم، آماده شوم. چه کاری؟ میزبانی یک شوی رادیویی در دانشگاه وینپگ.

از خیلی جهات، من یک درون گرا هستم. کم حرف هستم. تماس تلفنی را دوست ندارم و ترجیح می دهم که صحبت کردن را به دیگران واگذار کنم، با این حال، برخلاف انتظار، از برنامه های مصاحبه هفته ای و کل کل با همکارم لذت می برم. حتی دانستن این که ده هزار نفر به حرف هایم گوش می دهند هم باعث نشده از این کار داوطلبی دست بکشم. 

منابع انسانی

چند سال پیش مصاحبه استخدامی برای کارآموزی در یک استارت آپ داشتم. رزومه خوبی داشتم و تحصیلاتم را در دانشگاه مطرحی گذرانده بودم. فکر می کردم که کار را حتما مال خودم می کنم. اما آن ها با من تماس نگرفتند.

بعدا متوجه شدم که آن ها یک نفر که تحصیلاتش را در دانشکده ای که اصلا اسمش را هم نشنیده بودم استخدام کرده بودند. او حتی چندان تجربه مرتبطی هم نداشت.

چطور این امکان وجود دارد؟

منابع انسانی

 

اخلاق کار به معنای تعهد درونی، فکری، عاطفی و عملی فرد برای انجام کار است. مهم ترین مولفه های اخلاق کار، دلبستگی و علاقه به کار، پشتکار، مناسبات انسانی در کار و نیز مشارکت در روند کار دانسته می شوند. شواهد و قرائن نشان می دهد که اخلاق کسب و کار در کشورمان دارای ضعف های اساسی است. برخی مصداق های تاییدکننده این ادعا عبارت اند از:

منابع انسانی

وقتی کاری را انجام می دهیم به طوری که در لذت انجام آن فعالیت گم می شویم و با تمام وجودمان آن را به طور خودکار انجام می دهیم و زمان و خستگی را احساس نمی کنیم، در وضعیت فلو یا غرقگی قرار داریم. در این وضعیت نه می توانیم به موضوع دیگری فکر کنیم، نه کار یا فعالیت دیگری انجام دهیم، چیزی شبیه یک خلسه، زیرا ما عاشق آن کار هستیم. در این حالت ما با دلبستگی تمام حداکثر انرژی و مهارتمان را برای بهتر انجام دادن آن کار، مورد استفاده قرار می دهیم.

منابع انسانی

بر خلاف رویکرد روان شناسی که بر ویژگی های شخصیتی کارآفرین تاکید دارد،‌ رویکرد رفتاری بر فعالیت های کارآفرین تاکید دارد. در این دیدگاه، ویژگی های شخصیتی کارآفرین،‌ تابع رفتار اوست و در پاسخ به این سوال که کسب و کار جدید چگونه به وجود می آيد؟ علاوه بر ویژگی های شخصیتی که در رویکرد ویژگی ها مورد تاکید است، به عوامل محیطی و ویژگی های رفتاری فرد، همچون تجارب و سوابق شخصی و فردی ( متغیرهای جمعیت شناختی ) نیز توجه می شود. 

ویژگی های جمعیت شناختی کارآفرینان را می توان به دو دسته تقسیم کرد:

۱- متغیرهای مرتبط با سابقه و پیشینه 

۲- متغیرهای تجربی