سپنج

ایجاد یک فرهنگ مثبت و خلاق در میان تیم فروش

انسانها بعنوان نیروی کار تنها زمانی واژه (( هم آفرینی و خلق مشترک )) را باور دارند که اعتماد بعنوان یک اصل مهم بینشان وجود داشته باشد ، اگر میزان اعتماد موجود میان کارکنان و مدیران و یا اعضای یک تیم کاری در شرکت کم باشد نه تنها خلق مشترک رخ نخواهد داد بلکه شرکت و مدیریت در زمان کوتاهی با مشکلات جدی درون سازمانی مواجه خواهند شد .

نیروی انسانی مهم ترین سرمایه هر سازمان بحساب می آید و نیاز به توجه ویژه از سوی مدیران دارد .

 

واحد فروش نیز چرخه حیات هر سازمان است ، مکانی که در واقع بیشترین ارتباطات با بیرون از آنجا و از سوی کارکنان آن قسمت برقرار می گردد ، بنابراین داشتن فرهنگ تفکر مثبت و روحیه خلاقانه با اصول و ارزش های اخلاقی و انسانی والا از مشخصه های اصلی نیروی خوب سازمانی و فروش است . اما گاهی برای رسیدن به موفقیت بیشتر نیاز به تغییر رویه ، تغییر تفکر حاکم و بازسازی مجدد می باشد .

مزایا و اهمیت هم آفرینی ( خلق مشترک )

هم آفرینی یا خلق مشترک واژه بسیار پرمعنایی است ، زمانی که عده ای از انسانها با میل خود گرد هم می آیند تا با تلاش گروهی و خرد جمعی ، خروجی ارزشمند را برای شرکت رقم زنند و نتیجه آن یک برد دو سویه هم برای شرکت و هم برای کارکنان است . در واقع یک راهپیمایی است که کارکنان و مدیران دست در دست یکدیگر با همدلی ، اتحاد و دلسوزی قدم بر می دارند و خود را از آن سازمان جدا نمی بینند و قطعا چنین سازمانی با این فرهنگ سازمانی به موفقیت های چشم گیری دست می باید که میتوان به موارد ذیل اشاره کرد :

- کارکنان از بودن در محیط کارشان لذت می برند .

- کارکنان احساس احترام و امنیت شغلی دارند و با دل و جان و با انگیزه قوی کار می کنند .

- کارکنان از مدت زمان بیشتر برای کار کردن گریزان نیستند چرا که آنجا را خانه دوم خود می دانند .

- مشکلات پیش روی سازمان بطور شگفت انگیزی در چنین فضاهایی و با همدلی میان مدیران و کارکنان هموار و حل می گردد .

- مدیران به دلیل اعتمادی که به کارکنان خود دارند با خیال آسوده برای پیشرفت و ارتقا شرکتشان قدم بر می دارند و بعبارتی با نداشتن دغدغه نیروی انسانی که امروزه گریبان گیر خیلی از شرکت هاست بر روی کار اصلیشان تمرکز می کنند .

- خلاقیت مشتعل و ایده های جدید ظاهر می گردد .

- رشد مستمر و پیوسته و سود آوری تضمین شده است .

حال سوالی که مطرح می گردد این است که با توجه به چنین مزایایی چرا هنوز تعدادی کمی از شرکت ها و تیم های موجود در آنها در کشور ما به این مزایا رسیده اند ؟!!!

پاسخ در این واقعیت است که انسانها بعنوان نیروی کار تنها زمانی واژه (( هم آفرینی و خلق مشترک )) را باور دارند که اعتماد بعنوان یک اصل مهم بینشان وجود داشته باشد ، اگر میزان اعتماد موجود میان کارکنان و مدیران و یا اعضای یک تیم کاری در شرکت کم باشد نه تنها خلق مشترک رخ نخواهد داد بلکه شرکت و مدیریت در زمان کوتاهی با مشکلات جدی درون سازمانی مواجه خواهند شد ، در این زمان سوتفاهم ها ، عدم همکاری لازم فیمابین کارکنان ، بدبینی ، ترس ، خودخواهی و غرور کاذب، بازدهی پایین و تصمیم گیری های ضعیف بیشتر از هر زمان دیگر در شرکت و فضای کاری قابل مشاهده است.

در یادداشت بعدی به راهکارهایی برای غلبه بر این مشکلات و غرور کاذب سازمانی می پردازیم که صد البته لازمه اصلی آن ایجاد بستر مناسب و فرهنگ سازی تغییر در میان مدیران و کارکنان است .

منبع:سایت برند تک