سپنج

۷ روش کاربردی برای ایجاد تعادل در محیط کار

بزرگ ترین نگرانی امروز بسیاری از ما چگونگی برقراری تعادل بین زندگی شخصی و کاری است- چه مدیر مجموعه ای باشیم، چه کارآفرین باشیم و چه در سازمانی مشغول به کار باشیم.

ماجراهای مختلف و جالبی در این باره موضوع وجود دارد. صاحبان مشاغل کوچک و کارآفرینان اذعان دارند که باید تمام وقت و با عجله کار کنند تا کارها را به پیش ببرند. متخصصین در مشاغل سازمانی نیز باید بیش از ۶۰ ساعت در هفته کار کنند تا انتظارات کاری که از آن ها هست را برآورده کنند. بیشتر افراد شاغل بر این عقیده اند که ورزش روزانه و حتی خود مراقبتی از جمله موارد بسیار لوکس و غیرقابل دسترس هستند.

باورهای زیادی وجود دارد که ممکن است نتایج مختلفی داشته باشد. ولی این ها تنها گزینه های ما برای انتخاب نیستند. ایجاد تعادل بین کار و زندگی منوط به طراحی مداوم و مستمر کار و زندگی است.

باید علاقه مندی ها و اولویت های خود را بشناسید. بدون هیچ شکی به انجام آن ها متعهد شوید، باورهای خود را تعیین کنید، کارها را به صورت متفاوتی انجام دهید تا به نتایج گوناگونی برسید.

در ذیل ۷ نکته آمده که با آن ها می توانید در کار و زندگی تعادل ایجاد کنید:

طرز فکر

دستیابی به هدفی که در ذهن خود غیرممکن کرده اید، تا حدودی غیرممکن است. اگر ایده شما در رابطه با "تعادل در کار و زندگی" مانند سایر افراد جامعه دست نیافتنی است، به آن نخواهید رسید. اگر معتقدید که راه دیگری برای کار نیست، با وجود اینکه در روش فعلی خواسته های روح خود را نادیده می گیرید، راه های به کار گرفته چیزی را تغییر نمی دهد. اگر معتقدید که باید تا مرز دلزدگی از کار پیش روید، خیلی زود زمین می خورید. اولین قدم بسیار ساده است: طرز فکر و باورهایی را اتخاذ کنید که با رویاها و خواسته های شما همسو باشند، نه آن دسته از باورهایی که پایتان را برای شروع کار و رفتن به سمت هدف سست می کنند.

ارجحیت ها

دنیایی که در آن زندگی می کنیم، پُر از تصمیماتی است که از یک سو به ما قدرت می دهند و از سویی دیگر ما را تهی می سازد. تصمیمات درست و هوشمندانه آن دسته از تصمیماتی هستند که بر پایه ارجحیت های شما بنا نهاده شده است. برخی اوقات به این معناست که این تصمیمات و ارجحیت ها سایرین را ناامید می کند؛ بنابراین نیاز است مواردی را که برای خود، خانواده و کسب و کار خود می خواهید روشن سازید.

تعهدات زمانی

شما زمان و انرژی زیادی در طول روز دارید. با آن چه کار می کنید؟ چه کارهایی شما را خسته می کند و چه کارهایی به شما انرژی می دهد؟ به مرور متوجه این حقیقت می شوید که شما تنها کسی هستید که در زندگی تان تصمیم گیرنده هستید. برنامه ها و اهداف شما در زندگی در دستان خودتان است.

تعاریف مشخص

وقتی تصور شخص از تعادل بین زندگی و کار افسانه ای بیش نیست، احتمال نامشخص بودن و روشن نبودن این تعاریف برای آن ها وجود دارد. تعادل در زندگی کاری به معنای قسمت کردن زندگی به بخش های مساوی نیست، تعادل در زندگی کاری شما از خود شما شروع می شود؛ اینکه متوجه شوید که چه چیزهایی روح و قلب و ذهن شما را شاداب و سرحال می کند و دائما آن کارها را انجام دهید. تمام این تعادل به اولویت های شما و انطباق ارزش ها و شیوه زندگی تان برمی گردد.

خودآگاهی

چه چیزهایی شما را پایدار و مقاوم می کند؟ درست مانند یک ساختمان محکم، سبک زندگی و کارتان نیز باید بر پایه ستون های محکمی قرار گیرد. اشراف به ارزش ها، درک و برآورده کردن نیازها، یافتن شبکه و تیم مناسب و قرار دادن مرزهای سالم، موفقیت شما را تضمین می کند.

اقدامات کوچک

ترفندهای معنادار و واقع بینانه و کوچک را شناسایی کنید. وقتی در یکی از آن ها موفق شدید، یک ترفند دیگر اضافه کنید. موفقیت هایتان را خودتان قدم به قدم بسازید. دستاورد هایی مانند:

•برنامه ریزی برای یک ساعت ورزش در روز

•برنامه ریزی برای یک ساعت تفکر راهبردی در روز

•توانمندسازی برای بهره برداری بهتر از انرژی طبیعی

•قطع ارتباط با تکنولوژی در شب

•خوردن صبحانه سالم

•خواب مناسب در شب

زمانی برای نفس کشیدن

باید در طول روز ۱۰ دقیقه از وقت خود را به تنفس عمیق اختصاص دهید. پس هر روز نفس بکشید، از سکوت لذت ببرید و صدای فکر خود را بشنوید.

 

منبع: Noomii